Werkwijze

♥ Overleg
Stel je eventuele vraag of geef je wensen aan via het contactformulier. Wil je liever direct overleggen? Stuur dan een WhatsApp. Twijfel je over de mogelijkheden van bewerken van het kaartje of je afbeelding? Voeg dan een afbeelding toe als bijlage bij het contactformulier of via de app voor het bespreken van de mogelijkheden. Je ontvangt vrijblijvend een voorstel voor de bewerking en een prijsopgave. Weet je al precies wat je wilt? Plaats dan direct je bestelling via het bestelformulier.

♥ Bestellen
Na akkoord prijsopgave en leverdatum plaats je definitief je bestelling via het bestelformulier. Je kunt ook meerdere Femkado’s tegelijk bestellen (categorie Meerdere Femkado’s). Geef altijd bij specificaties duidelijk je wensen aan. Vanaf het moment van verzenden van het bestelformulier is er sprake van een opdracht en zijn de afgesproken kosten bindend. Je ontvangt altijd en zsm. een bevestiging van je bestelling via de mail of via WhatsApp. (Niets ontvangen? Check je spambox.) Zorg bij een spoedbestelling dat je bereikbaar bent voor eventueel direct overleg.

♥ Kaartje  
Het is een optie om een Femkado te laten maken geïnspireerd door een geboortekaartje. Het kaartje wordt als bijlage aan het bestelformulier toegevoegd om te kunnen bepalen of het kaartje geschikt is voor de bewerking van het gewenste Femkado. En om te bepalen of er een ’toeslag moeilijkheidsgraad’ van toepassing is (zie ook Algemene Voorwaarden/toeslag moeilijkheidsgraad). Een afbeelding versturen via mail of WhatsApp mag ook (graag als afbeelding en niet als PDF bestand!).

♥ Handige tips voor een duidelijke én bruikbare afbeelding:
* Maak de foto bij daglicht voor een kleurechte weergave van het kaartje
* Plaats het kaartje opengevouwen en plat op een vlakke ondergrond
* Maak een foto recht van boven en zorg dat de omtrek van het kaartje met rechte lijnen in beeld is
* Maak een foto van de buiten- én binnenkant van het kaartje
* Voeg de afbeelding(en) toe aan het contact- of bestelformulier of via WhatsApp
Je kunt natuurlijk ook het kaartje scannen.

In enkele gevallen ontvangt Femkado het kaartje ook graag via de post, omdat structuren, kleuren en bepaalde details via de pc lastiger te beoordelen zijn. Het adres wordt doorgegeven bij bevestiging van de bestelling. (Noteer duidelijk je adres op achterzijde envelop.)
Je ontvangt een bevestigingsmail wanneer Femkado het kaartje via de post heeft ontvangen. Het kaartje krijg je altijd retour bij de ontvangst van je bestelling.

♥ FemKADOBON
Wil je een ander graag verrassen met een Femkado, maar kun je zelf niet goed een keuze maken? Of wil je een Femkado bestellen, maar is de gewenste levertijd niet haalbaar? Bestel dan een FemKADOBON met een waarde naar keuze. Je ontvangt deze als PDF via de mail zodat je deze zelf kunt printen of doorsturen. Ga naar het bestelformulier en selecteer bij categorie deze optie. (Volg daar de verdere instructies.)

♥ Levertijd/ levering
Bij de bevestiging van je bestelling geef ik aan wat de verwachte levertijd zal zijn. Afhankelijk van een vakantieperiode en/of wachtlijst kan de levertijd verschillen van enkele dagen tot enkele weken. 
Let op:
Femkado geeft een weeknummer qua levertijd aan. Dit mag je ruim interpreteren. Het is verstandig rekening te houden met een eventuele vertraging die je bestelling kan oplopen. Plan het moment dat je de ander wilt verrassen met het Femkado dus niet direct na aangegeven levertijd.
Het is overigens ook mogelijk het Femkado op het adres van de ontvanger te laten bezorgen. Dit kan aangegeven worden in het bestelformulier.

Voor de levering maakt Femkado gebruik van de diensten van PostNL/DHL. Er wordt in alle gevallen gebruik gemaakt van een aangetekend pakket (€ 9,25 tot 10 kg.). Als extra service ontvang je via de mail/Whatsapp een Track&Trace code van PostNL/DHL. Zo kun je het pakket volgen en weet je in welk tijdvak deze geleverd zal worden (zie alg. voorwaarden/pakketpost-verzendkosten). Niet thuis? Geen probleem. PostNL/DHL geeft je pakket mogelijk af bij de buren of je kunt je pakket ophalen bij een Postnl/DHL servicepunt bij je in de buurt.

♥ Factuur
Nadat je bestelling klaar is ontvang je een betaalverzoek. In het bestelformulier kun je de voorkeur aangeven voor een betaalverzoek via WhatsApp of een digitale factuur (PDF bestand). De PDF-factuur ontvang je bij bevestiging van je bestelling zodat deze alvast voldaan kan worden. In de factuur staan ook de betalingsgegevens vermeld. De betaling vindt soms plaats nog voor je bestelling klaar is; dit om vertraging in de levertijd te voorkomen, zeker in geval van een spoedbestelling.  Wanneer de betaling is voldaan wordt je bestelling verstuurd.

♥ Bericht op site/sociale media
Het is gebruikelijk om, zodra je bestelling klaar is, hiervan een bericht met foto’s geplaatst wordt op de pagina Laatste Femkado’s van de site en/of op de sociale media.  
Is degene die het Femkado gaat ontvangen bekend met Femkado? Of wil je dat het bericht over jouw Femkado pas geplaatst wordt nadat het is gegeven?
Dan houd ik daar (in goed overleg) rekening mee. Geef dit dan bij het plaatsen van je bestelling bij ‘Wensen’ aan mij door. In overleg wacht ik dan even met het plaatsen van het bericht/ foto’s op de site en social media tot het Femkado door die persoon ontvangen is. (Femkado behoudt het recht van bepaling hierbij.) Graag ontvang ik van jou dan bericht wanneer het Femkado gegeven is zodat ik het bericht kan plaatsen.

♥ Reactie
Ik vind het altijd leuk wanneer je een reactie achter laat bij het bericht van je bestelling. Je ontvangt een mailtje of appje met een link naar het bericht zodra je bestelling klaar is. Via die link kun je een reactie achterlaten.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust! Neem dan contact met mij op of stuur een WhatsApp naar 06 422 00 507.

Groet, Femke

Share